try click.................

Friday, July 9, 2010

hati kembali terluka

Asalam bt pembaca..

hari ini, setelah hati sudah mula tenang, ia terguris kembali.
baru2 beberapa hari kebelakangan ni, aku mula menguatkan hati dgn pelbagai cara, mungkin utk memastikn bahawa aku tidk akn terus tenggelam dlm kesedihan yg berpanjangan..aku solat hajat dan solat sunat lain, xkurang juga aku membaca tiga buah buku motivasi..semuanya berkisarkan motivasi utk wanita dan motivasi supaya mencari bahagia. dan dari situ, aku memperoleh kesedaran dan kekuatan.. terima ksih YaAllah..

dengan dugaan yg diberikan, aku percaya Allah telah ciptakan hikmah yg tdk ternilai hrganya yg aku belum nmpk lg..

namun, hari ini, hati yg mula tenang sudh kembali terluka..

PENIPUAN...

perkataan ni cukup membuatkan aku sgt terluka..
di saat naluri aku dh mula terfikir bkn2, aku lbh suka bertanya dgn cara baik berbanding menuduh melulu..dan di saat aku btanya, aku mendambakan kejujuran yg bakal keluar dr mulutnya. namun, die ttp menipu. dan hari ini, kebenaran telah terserlah..dan hati ini benar2 skt..skt yg tk terluah.. aku masih berfikir, patut ke aku tulis ape yg telah berlaku? Mungkin ya, tp bkn mlm ini. mlmini cukuplah aku katakan bahawa hati sgt sakit.. dan seseorg tdk akn dpt menulis dgn waras sekiranya diselubungi hati yg sakit..bimbang dipengaruhi syaitan..

mungkin esok atau lusa akn aku tuliskan ape sebenarnya berlaku, dan pastinya semua itu bkn utk memburukkn atau menuduh sesiapa.semuanya adalah datang dari hati yg terluka..

sekiranya apa yg telah berlaku itu sudah tersurat untukku, aku redha..mgkin Allah telah pertemukan aku dgn insan yg salah dahulu sebelum bertemu dgn insan yg benar2 mampu membahagiakan aku supaya aku akn mghargai insan yg akn hadir itu..

"Boleh jd disebalik penderitaan yg anda hadapi terletak kebahagiaan yg anda impikan, sbb smkn bsr penderitaan seseorg berjuang utk mendapatkan sesuatu, semakin tinggi pula tingkat kebahagiaan, jika sesuatu yg diinginkan itu dia dapati" -Hm Tuah Iskandar-

No comments:

Post a Comment